붐 슈퍼소닉의 XB-1 시험용 기체는 약 1천172km/h 속도로 비행을 마쳤다. 이는 마하 0.95에 해당해 음속에 약간 못 미치는 속도다.
이번 시험 비행은 약 8천986m의 고도에서 실시됐다. 지난 번 10번째 시험비행에서도 XB-1은 같은 속도로 날았으나 이번 테스트는 훨씬 낮은 곳에서 이뤄져 기압이 훨씬 높았다.
회사 측은 앞으로 이 항공기가 음속 장벽을 돌파하더라도 공기 밀도가 적은 훨씬 더 높은 고도에서 비행할 예정이기 때문에, 다시는 이번 비행처럼 극한의 상황을 경험하지 못할 것이라고 성명을 통해 밝혔다.
음속 바로 아래인 시속 970~1,450km 천음속(transonic)의 속도로 낮은 고도에서 비행하며 기체에 부담을 주는 것은 기체의 견고한 품질과 더 높은 속도에서도 제어가 가능하다는 것을 보여준다고 덧붙였다.
과거 붐 슈퍼소닉은 2025년 초에 마하 1 속도를 넘어서는 비행에 성공하는 것을 목표로 한다고 밝혔다. 때문에 이번 시험 비행에서 해당 목표와 이를 넘어선 초음속 비행을 달성할 수 있는 궤도에 올랐다는 것을 증명했다고 해당 매체는 전했다.
붐 슈퍼소닉은 작년 3월부터 XB-1로 첫 시험 비행을 시작한 후 지금까지 초음속 비행을 위한 극한의 테스트를 진행하고 있다.
XB-1에는 현재 조종사 한 명만 탈 수 있으나, 붐 슈퍼소닉은 XB-1에서 얻은 항공 자료를 기반으로 80인승 초음속 여객기인 ‘오버추어’를 개발할 예정이다.
Boom Supersonic's XB-1 test aircraft flew at a speed of about 1,172 km/h. This is a speed slightly below the speed of sound, equivalent to a Mach 0.95.
The test flight was carried out at an altitude of about 8,986 m. The XB-1 flew at the same speed in its 10th test flight, but the air pressure was much higher in this test because it was conducted at a much lower altitude.
The company said in a statement that even if the aircraft breaks through the sonic barrier in the future, it will never experience extreme conditions like this one again, as it will fly at much higher altitudes with less air density.
Flying at a low altitude with a speed of 970 to 1,450 kilometers per hour, just below the speed of sound, and putting pressure on the aircraft shows that it can be controlled even at a solid quality and higher speed, he added.
In the past, Boom Supersonic said it aims to succeed in flying above Mach 1 in early 2025. As a result, the media reported that this test flight proved that it is on track to achieve the target and beyond supersonic flight.
Boom Supersonic has been conducting extreme tests for supersonic flights so far since its first test flight with the XB-1 since March last year.
The XB-1 currently only has one pilot, but Boom Supersonic will develop the Overture, an 80-seat supersonic airliner, based on aerial data obtained from XB-1.ㅁ
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